سفارش تبلیغ
صبا ویژن

15 تا از جدیدترین فواید جو پرک و نحوه و بهترین زمان مصرف آن + عو

این غلات که معمولا در صبحانه خورده می شود به همراه مواد مغذی دیگر بسته بندی می شود. فیبر رژیمی و مواد معدنی موجود در جو، به جلوگیری از بسیاری از شرایط خطرناک مانند بیماری های قلبی، دیابت، چاقی و حتی سرطان کمک می کند. آنها همچنین سلامت پوست و مو را افزایش می دهند.

ارزش غذایی

جوپرک به طور عمده یک کربوهیدرات است. شامل 13 درصد پروتئین، 7?5 درصد چربی و 5/79 درصد کربوهیدرات می باشد:

  • کالری 153
  • پروتئین 5 گرم
  • چربی 3 گرم
  • کربوهیدرات 27 گرم
  • فیبر 4 گرم
  • شکر 0 گرم

1- بهبود سلامت قلب

جو حاوی فیبر قوی به نام بتا گلوکن است که به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. بتا گلوکن فیبر اصلی محلول در جو است و کلسترول بد را بدون تأثیر بر سطح کلسترول خوب کاهش می دهد. سبوس جو حاوی ویتامین E می باشد که یکی دیگر از مواد مغذی برای سلامت قلب است. براساس مطالعه دیگری در استرالیا، فیبر جو در مقایسه با فیبر گندم در کاهش سطح کلسترول موثرتر است. این مطالعه همچنین بیان می کند که جو پرک یا سبوس آن می تواند خطر بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد. بهترین روشهای گیاهی تقویت قلب در اینجا!

2-کمک به درمان دیابت

جو شاخص گلیسمی پایینی دارد و فیبر بالای آن به تنظیم قند خون کمک می کند. همچنین، جو، غنی از فیبر، به آرامی هضم می شود. غذاهایی که به سرعت هضم میشوند می توانند موجب افزایش سریع قند خون شوند لعاب جو باعث می شود محتویات معده به آرامی هضم شوند. جو پرک می تواند باعث کاهش میزان دوز انسولین در بیماران دیابتی شود. بهترین روش درمان دیابت در اینجا!

ادامه مطلب لینک زیر:

15 تا از جدیدترین فواید جو پرک و نحوه و بهترین زمان مصرف آن + عوارض