سفارش تبلیغ
صبا ویژن

داروی گلوکزامین چیست؟ عوارض، بهترین مارک، نکاتی برای دیابتی ها و

گلوکزامین یک مولکول طبیعی دربدن است اما یک مکمل غذایی شناخته شده هم هست. اغلب از آن برای درمان علایم اختلالات استخوانی و مفصلی استفاده میشود، علاوه بر آن برای درمان بیماری های التهابی هم مورد استفاده قرار میگیرد. در این مطلب با کمک چندین مجله معتبر پزشکی در دنیا، به مزایا، مقدارمصرف و عوارض جانبی گلوکزامین میپردازیم.

گلوکزامین چیست؟

  • گلوکزامین از لحاظ رده ی درمانی در دسته ی مکملهای خوراکی قرار میگیرد. امروزه از مکملهای گلوکزامین بطورگسترده برای تسکین دردمفاصل و ترمیم غضروف ها استفاده میشود.
  • گلوکزامین در برخی حیوانات و بافتهای غیرانسانی دیگر مانند استخوانهای حیوانات، قارچهاو… یافت میشوند. مکملهای گلوکزامین هم اغلب از این منابع طبیعی ساخته میشوند.
  • گلوکزامین بطور گسترده برای درمان و پیشگیری از اختلالات مفصلی مانند آرتریت استفاده میشود. این میتواند بصورت خوراکی یا بصورت کرم برروی پوست استفاده شود.
  •  وقتی گلوکزامین برروی سلولهای تشکیل دهنده ی استخوان قرار میگیرد، به طور قابل توجهی خاصیت ضدالتهابی دارد.

کاربردها

1- پشتیبانی از مفاصل سالم

گلوکزامین بطور طبیعی در بدن وجود دارد. یکی از نقشهای اصلی آن حمایت از رشد سالم بافتهای بین مفاصل است.

غضروف یک بافت نرم و سفید است که انتهای استخوانها را میپوشاند. این بافت بهمراه مایعی بنام مایع سینوویال (مایع مفصلی) موجب حرکت آزادانه ی استخوانها بین یکدیگر، کاهش اصطکاک و حرکت بدون درد میشوند.

گلوکزامین در تولید کلاژن و مایع مفصلی به چندین ترکیب شیمیایی کمک میکند. مطالعات حاکی از آن است که مکملهای گلوکزامین موجب حمایت از بافت مفصل و جلوگیری از شکستگی غضروف میشوند. یک مطالعه ی دیگر در بازیکنان فوتبال نشان داد که مصرف روزانه 3 گرم گلوکزامین از تخریب کلاژن آنها جلوگیری میکند.

2- درمان اختلالات استخوان و مفصل

ادامه مطلب لینک زیر:

داروی گلوکزامین چیست؟ عوارض، بهترین مارک، نکاتی برای دیابتی ها و…