سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پانکراتیت -علائم، نحوه درمان و سایر نکات مهم (تحقیقات جدید)

پانکراس، یک غده بزرگ پشت شکم شما و نزدیک به دوازدهه است. لوزالمعده آنزیم های گوارشی قدرتمندی دارد که از طریق لوله وارد روده کوچک می شوند. این آنزیم ها به شما در هضم چربی ها، پروتئین ها و کربو هیدرات ها کمک می کنند. پانکراس همچنین هورمون های انسولین و گلوکاگون را به جریان خون آزاد می کند. این هورمون نقش مهمی را در سوخت و ساز بدن ایفا می کند.

توضیحات کلی راجب پانکراتیت

پانکراتیت، نوعی بیماری است که پانکراس در آن ملتهب می شود. آسیب به غده زمانی رخ می دهد که آنزیم های گوارشی فعال می شوند و به پانکراس حمله می کنند. در موارد شدید، ممکن است خونریزی در غده، آسیب بافت جدی، عفونت و کیست وجود داشته باشد. سموم ممکن است وارد جریان خون شوند و به طور جدی به اندام ها، مانند قلب، ریه ها و کلیه ها آسیب برسانند.

2 شکل از پانکراتیت وجود دارد، شکل حاد به طور ناگهانی رخ می دهد و ممکن است بیماری جدی و خطرناکی باشد که مشکلات بسیاری را ایجاد می کند. معمولا بیمار به طور کامل بهبود پیدا می کند. اگر آسیب به پانکراس ادامه داشته باشد، مثل زمانی که بیمار به نوشیدن الکل ادامه می دهد، شکل مزمن این بیماری ممکن است گسترش پیدا کند و باعث ایجاد درد شدید و کاهش عملکرد پانکراس می شود که روی هضم تاثیر می گذارد و باعث کاهش وزن می شود.

ادامه مطلب لینک زیر:

پانکراتیت -علائم، نحوه درمان و سایر نکات مهم (تحقیقات جدید)